مشاور بازاریابی یک فرد حرفه ای در کسب وکار است که بطور متمرکز بروی اهداف کلان شرکتها در راستای خلق ارزش برای مشتریان و تولید ثروت برای سازمانها متمرکز است. نقش یک مشاور بازاریابی در هر شرکت و پروژه بدلیل وجود چالش های فراوان بازار و همچنین اهداف شرکتها کاملا متفاوت است. نقش کلیدی یک مشاور بازاریابی درهر سازمان بر فرایندهای بازاریابی، استراتژی ها، طراحی برنامه مدون بازاریابی و اجرای آن معطوف است. ارزشمند بودن خدمات یک مشاور بازاریابی به تجربه او در بازار و کار با شرکت های متفاوت بر می گردد. یک مشاور بازاریابی موفق درکنار دانش بازاریابی قدرت تحلیل بالایی دارد. اگر می خواهید یک مشاور بازاریابی انتخاب کنید بر نتیجه گرا بودن او متمرکز باشید. مشاور بازاریابی در هر سازمان می تواند یکی از نقش های ذیل را داشته باشد:

  1. مشاور بعنوان هماهنگ کننده بازاریابی
    در این نقش، مشاور در پایین ترین سطح، ورود به سازمان خواهد داشت و تلاش دارد که هماهنگی در اجرای تاکتیک های بازاریابی را داشته باشد. از این دسته از مشاوران نباید توقع خیلی بالا در طراحی و اجرای برنامه های کلان بازاریابی را داشت.
  2. مشاور بعنوان متخصص بازاریابی
    مشاور نقشی را که می تواند ایفا نماید تمرکز بر یک تخصص بازاریابی است. مواردی از قبیل تحقیقات بازار بر اساس پرسشنامه، محقق روش های کیفی در جمع آوری داده های بازار، استراتژی حوزه دیجیتال، متخصص اینستاگرام یا بازاریابی مویرگی می باشد.
  3. مشاور بعنوان مدیر بازاریابی
    در این نقش، مشاور بازاریابی بر فعالیت های روزانه بازاریابی متمرکز است و او توانمند است که بتواند که یک نگاه جامع نگر نسبت به کلیه فعالیت ها را داشته باشد. مشاور در این نقش یک نقش کلیدی دارد و آن تعریف شاخص های کلیدی و اندازه گیری  آنها می باشد.
  4. مشاور بعنوان مدیر ارشد بازاریابی
    این دسته از مشاوران در هر سازمان که ورود پیدا می کنند نقشی بسیار پررنگی بر استراتژی های بازاریابی دارند. سطح استراتژیک مورد علاقه مشاوران ارشد بازاریابی می باشد که بعنوان یک ژنرال در طراحی و پیاده سازی استراتژی ها ایفای نقش دارند.
  5. مشاور  بعنوان وی پی مارکتینگ
    این دسته از مشاوران مناسب شرکت های بزرگ می باشند. آنها در سطح عالی سازمان ایفای نقش دارند و معمولا بر چشم انداز، ماموریت و اهداف کلان سازمان تاثیرگذار هستند. اختصاص بودجه، متناسب با اجرای فرایند بازاریابی و همچنین ایجاد یکپارچگی بین فرایندهای اصلی سازمان مسولیت آنها می باشد. داشتن دانش و مهارت تخصصی از چهارگروه قبلی مشاوران برای مشاوران وی پی الزامی است. شرکت کسب وکار اقیانوس آبی با تجربه ای گرانبها در پیاده سازی، اجرا و اندازه گیری موفق پروژه های متفاوت بازاریابی برای شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ آماده است تا سازمانها را بر اساس مثلث بازاریابی شامل بازاریابی داخلی، خارجی و تعاملی و با توجه به موارد ذیل توانمند سازد.

 استراتژی های بازاریابی
 دیجیتال مارکتینگ
 تحقیقات بازار
 رفتار مصرف کننده
 استراتژی های قیمت گذاری
 استراتژی های فروش
 تدوین بیزنس پلن
 تدوین مارکتینگ پلن
 مارکتینگ آنالیتیکس
 راه اندازی دپارتمان بازاریابی و فروش
 تدوین فرایندهای مارکتینگ
 صفر تا صد استارتاپ های مارکتینگ
 تدوین طرح توجیهی

جهت دریافت مشاوره به لینک زیر مراجعه نمایید.

فرم مشاوره پروژه ایی