نویسنده دکتر مهدی برزویی   تبلیغات، کلمات مهم در تبلیغات  

دنیای تبلیغات با استفاده از ده کلمه کلیدی زیر بیشترین تاثیر را می تواند بر مشتریان در دنیای کسب و کار داشته باشد. کاربرد این کلمات بطور آشکار و یا مخفی در تبلیغات دیده شده و در بسیاری از تبلیغات، ممکن است از ترکیبی از کلمات بطور همزمان استفاده شود. آقای پال ساجت متخصص تبلیغات این ده کلمه را توضیح میدهد.

New

همه مشتریان به دنبال محصولات جدید هستند: ماشین جدید، بوی جدید، لباس جدید، مزه جدید و یا کفش جدید. این کلمه قدرتمند در تبلیغات می تواند بیشترین تاثیر را بر مشتریان خانم داشته باشد.در حقیقت خانم ها تمایل بسیار به استفاده از محصولات جدید و کسب تجربه دارند. بطور مثال: با استفاده از این کرم جدید طراوتی دوباره را به دستانتان هدیه کنید.

Save

این کلمه یک محرک قوی برای جذب مشتریان است. چون مشتریان دوست دارند پول خود را ذخیره و یا از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنند. موسسات مالی و بانکی و لوازم خانگی بیشترین استفاده را از این کلمه دارند. بطور مثال: با استفاده از موبایل بانک در زمان خود صرفه جویی کنید.

Safety

سلامت و ایمنی کلماتی هستند که ما در بازار به دنبال آنها هستیم. گاو صندوق و یا خودرو ایمن از جمله مثالهایی در این زمینه میباشد.

Proven

شاید اگر در یک تبلیغ به ما بگویند که این محصول توسط یک سری کارشناس تایید شده و یا در یک تحقیق میدانی از مشتریان، نتیجه رضایت بخش بوده است، بتواند بروی ما تاثیرگذار باشد. محصولات آرایشی از این روش استفاده میکنند.

Love

این کلمه قدرتمند معانی متفاوتی را بیان می دارد و تاثیری زیاد بر مشتریان دارد. ممکن است این کلمه جادویی را در تبلیغات به اشکال متفاوت مانند من عاشق این عطرهستم یا این کفش را دیوانه وار دوست دارم را بشنویم.

Discover

با این کلمه مشتریان خود را به چالش بکشید. این کلمه حس هیجان را منتقل میکند و مانند یک کادو باز نشده در روز تولدتان میباشد. از این کلمه در تبلیغات به بدین گونه استفاده میشود: این محصول فراتر از انتظارات شماست یا با این محصول حسی متفاوت را تجربه کنید. محصولات تکنولوژیک از کارکرد این کلمه زیاد استفاده می کنند.

Guarantee

گارانتی یعنی حذف هرگونه شک برای مشتریان و یک تعهد محکم به مشتریان است. زمانی که به مشتری می گوییم پول شما را بر می گردانیم، عملا ریسک را برای مشتریان در استفاده از محصولات به حداقل می رسانیم. این کلمه نیز به مشتری کمک می کند که در صورت خرابی محصول می تواند آنرا تعویض کند.

Health

این کلمه ممکن است نه تنها برای محصولات غذایی که مشتریان نسبت به آن حساس هستند بکار برده شود بلکه برای خدمات نیز کاربرد دارد. با خوردن این نوشیدنی سلامتی را به بدنتان برگردانید و یا این روغن برگرفته از گلهای آفتابگردان است و ضامن سلامت قلب شماست. اما در خدمات: با استفاده از آب درمانی تندرستی را به خود برگردانید.

Results

همه مشتریان بدنبال نتیجه گیری و اثر نهایی یک محصول و یا خدمت هستند. این کلمه در تبلیغات محصولات بهداشتی بیشترین استفاده را دارد.

You

تبلیغات برای شما و برای خود خود شماست. در حقیقت کل مسیر تبلیغ به کلمه شما اشاره دارد و تلاش دارد که حالتی منحصربفرد و پر ارزش را به مشتری انتقال دهد. بطور مثال: این محصول برای شما ساخته شده است چون شما فوق العاده اید.

اقیانوس آبی

اقیانوس هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *