بازاریابی و فروش

مشاوره بازاریابی
مشاور بازاریابی یک فرد حرفه ای در کسب وکار است که بطور متمرکز بروی اهداف کلان شرکتها در راستای خلق ارزش برای مشتریان و تولید ثروت برای سازمانها متمرکز است. نقش یک مشاور بازاریابی در هر شرکت و پروژه بدلیل وجود چالش های فراوان بازار و همچنین اهداف شرکتها کاملا متفاوت است. نقش کلیدی یک مشاور بازاریابی در هر سازمان بر فرایندهای بازاریابی، استراتژی ها، طراحی برنامه مدون بازاریابی و اجرای آن معطوف است.
ارزشمند بودن خدمات یک مشاور بازاریابی به تجربه او در بازار و کار با شرکت های متفاوت بر می گردد. یک مشاور بازاریابی موفق درکنار دانش بازاریابی قدرت تحلیل بالایی دارد. اگر می خواهید یک مشاور بازاریابی انتخاب کنید بر نتیجه گرا بودن او متمرکز باشید.
مشاور بازاریابی در هر سازمان می تواند یکی از نقش های ذیل را داشته باشد:
1. مشاور بعنوان هماهنگ کننده بازاریابی: در این نقش، مشاور در پایین ترین سطح، ورود به سازمان خواهد داشت و تلاش دارد که هماهنگی در اجرای تاکتیک های بازاریابی را داشته باشد. از این دسته از مشاوران نباید توقع خیلی بالا در طراحی و اجرای برنامه های کلان بازاریابی را داشت.
2. مشاور بعنوان متخصص بازاریابی: مشاور نقشی را که می تواند ایفا نماید تمرکز بر یک تخصص بازاریابی است. مواردی از قبیل تحقیقات بازار بر اساس پرسشنامه، محقق روش های کیفی در جمع آوری داده های بازار، استراتژی حوزه دیجیتال، متخصص اینستاگرام یا بازاریابی مویرگی می باشد.
3. مشاور بعنوان مدیر بازاریابی: در این نقش، مشاور بازاریابی بر فعالیت های روزانه بازاریابی متمرکز است و او توانمند است که بتواند که یک نگاه جامع نگر نسبت به کلیه فعالیت ها را داشته باشد. مشاور در این نقش یک نقش کلیدی دارد و آن تعریف شاخص های کلیدی و اندازه گیری آنها می باشد.
4. مشاور بعنوان مدیر ارشد بازاریابی: این دسته از مشاوران در هر سازمان که ورود پیدا می کنند نقشی بسیار پررنگی بر استراتژی های بازاریابی دارند. سطح استراتژیک مورد علاقه مشاوران ارشد بازاریابی می باشد که بعنوان یک ژنرال در طراحی و پیاده سازی استراتژی ها ایفای نقش دارند.
5. مشاور بعنوان وی پی مارکتینگ: این دسته از مشاوران مناسب شرکت های بزرگ می باشند. آنها در سطح عالی سازمان ایفای نقش دارند و معمولا بر چشم انداز، ماموریت و اهداف کلان سازمان تاثیرگذار هستند. اختصاص بودجه، متناسب با اجرای فرایند بازاریابی و همچنین ایجاد یکپارچگی بین فرایندهای اصلی سازمان مسولیت آنها می باشد. داشتن دانش و مهارت تخصصی از چهارگروه قبلی مشاوران برای مشاوران وی پی الزامی است.
شرکت کسب وکار اقیانوس آبی با تجربه ای گرانبها در پیاده سازی، اجرا و اندازه گیری موفق پروژه های متفاوت بازاریابی برای شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ آماده است تا سازمانها را بر اساس مثلث بازاریابی شامل بازاریابی داخلی، خارجی و تعاملی و با توجه به موارد ذیل توانمند سازد.
• انجام تحقیقات بازار
• تدوین مارکتینگ پلن
• استراتژی های بازاریابی
• مدیریت رفتار مصرف کننده
• مدیریت ارتباط با مشتری
• آنالیز رقبا
• توسعه محصول
• ارزش ویژه مشتریان
• رضایت و مشعوف سازی مشتریان
مشاوره فروش
یک مشاور حرفه ای فروش ساختار و عملکرد فروش یک کسب وکار و چگونگی آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. نقش مشاور فروش کمک ترسیم یک تصویر بزرگ از چگونگی کسب درآمد و بهبود فرایند فروش می باشد. داشتن تخصص نرم افزاری، بازاریابی، تکنولوژی های اطلاعاتی و قدرت تحلیل از مواردی است که یک فرد در سمت مشاور فروش باید دارای آن باشد. همچنین خلاقیت در ارایه راهکارهای عملیاتی و توانمندی در آموزش تیم های فروش از دیگر مهارتهای مشاور فروش می باشد.
اقیانوس آبی با یک تیم مشاور فروش حرفه ای آماده است تا در زمینه های ذیل سازمانها را توانمند سازد.
• ارایه راهکارهای مفید در گردآوری دانش مشتریان و محصول
• تعیین خط مشی فروش و هدایت تیم های فروش
• طراحی برنامه فروش
• پیش بینی فروش
• جذب مشتریان بالقوه
• متریکس های فروش
• فرایند قیف فروش
• استراتژی های فروش
• پروموشن های فروش
جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه تماس حاصل فرمایید.
اقیانوس آبی
اقیانوس هوشمند